de 6 beste virtuelle eventplanleggingsselskapene Entertainment Besøk Kota Kinabalu, hvor drømmer går i oppfyllelse! @Tourismmalaysia

Besøk Kota Kinabalu, hvor drømmer går i oppfyllelse! @Tourismmalaysia

Folk som ofte sier at å reise utenlands enslige av noen kan være ganske utfordrende, spesielt når du er der for å utforske den lokale kulturen. Imidlertid er jeg begeistret for å dele med deg at selv om jeg var alene på reisen min, gikk hele turen til Kota Kinabalu greit og jeg klarte å glede meg over det på mine egne måter.

Foto av Ong Cheng Zheng på Unsplash
Andre artikler du kan lese:

Liste over de beste luksushotellene i Malaysia

7 Fantastiske ting å gjøre i Malacca, Malaysia [Malacca Travel Guide]

7 ting å gjøre i Kuala Lumpur, Malaysia [med foreslåtte turer]

7 Fantastiske ting å gjøre i Penang, Malaysia [med foreslåtte turer]

Malaysia reiseguide: 25 dagers turer du kan gjøre i Malaysia

Sjekk ut noen av de kule og billige utfluktene du kan gjøre i Kota Kinabalu.

Velkommen til Sabah! Malaysia er på den spektakulære tropiske øya Borneo. Sabah er et land med stimulerende naturlig natur, ekstravagant gammel tropisk regnskog, livlige korallrev og mystiske etniske tro. Ja, jeg hadde en 3-dagers og 2-natters tur i Kota Kinabalu i februar i fjor! Det var mitt første besøk i Sabah og hva en morsom opplevelse det var! Jeg hadde noen førstehånds og uforglemmelige minner som jeg aldri vil glemme resten av livet.

Sjekk ut noen av de kule og billige utfluktene du kan gjøre i Sabah.

Jeg var begeistret for å sjekke ut øyene og handle i de forskjellige utsalgsbutikkene i sentrum av Kota Kinabalu. Jeg hadde også en sjanse til å fordype meg med de innfødte og turistene. Jeg ble ganske sjokkert over å vite at mange filippinere er bosatt der, men det er utvilsomt en god ting for meg med tanke på at jeg bare kunne kommunisere med dem fritt ved å bruke morsmålet mitt.

I tillegg var det også prisverdig å spise den lokale maten der. Noen av dem var rare, men for det meste var munnvekkende. Opprinnelig hadde jeg tenkt å inkludere trekking i Mt. Kinabalu i reiseplanen min, men bekymringen min spiste meg med tanke på at det er et av de høyeste fjellene i Sørøst-Asia, så definitivt er det ganske høyt og jeg var for redd for at ingen kunne hjelpe meg umiddelbart hvis Noe dårlig eller farlig ville skje med meg med tanke på at jeg reiste alene, men uansett gikk eskapaden min slik.

Foto av Stratman² CC By-NC-ND 2.0
Den første dagen hadde jeg utflukt av byen min, og det var behagelig. Jeg gikk rundt i nærheten av innkvarteringen min og så forskjellige severdigheter med stor takknemlighet. Jeg leide deretter en taxi for at jeg skulle nå lenger attraksjoner og vite mye mer om kulturen deres. Jeg sjekket ut Kota Kinabalu City -moskeen, Suria Sabah, Filipino Market, Gaya Street Market, Tun Mustapha Tower, Wawasan -krysset, Seafood Port og Warisan Square. Jeg har også sett Atkinson Clock Tower og Swordfish -statuen da jeg vandret. Jeg tok mange bilder til familien og vennene mine for å se at selv de ikke var med meg fysisk på den bestemte dagen.

Klokka 17.00 lette jeg da etter Toscanis hvitvin og spisekafé ved vannkanten med tanke på at jeg har lest mange gode anmeldelser som den bruker deilige retter, behagelig atmosfære, flott utsikt til bukta og den fantastiske solnedgangen. Det sviktet meg definitivt ikke fordi all maten jeg kjøpte var veldig kjempegode som sjømatpizzaen, bakte poteter med ostejakke og biff i vin. Servitørene var veldig imøtekommende også for meg at det var ganske fantastisk.

Neste dag tok jeg en beslutning om å snorkle på forskjellige øyer, og det gode var at jeg ble med i en gruppe ferierende i båten deres, så det kostet meg ikke en formue. Tunku Abdul Rahman Park er en vannpark som omfatter Pulau Gaya, Pulau Sapi, Pulau Manukan, Pulau Mamutik og Pulau Sulug. Alle disse øyene er bare ti til femten minutters båttur fra Jesselton Point, fergeporten hvor du kan chartere en båt til øyene.

Først dro vi til Mamutik Island med tanke på at den er den nærmeste og den minste øya blant de fem øyene i parken. Det er veldig populært på grunn av sin nærhet og er en ideell ramme for å omfavne ro. Så dro vi til den andre plasseringen av dagen som er Manukan Island. Da båten nettopp landet i landmassen, ønsket School of Fishes oss velkommen. Jeg hastet deretter med å gå ut fra fartøyet med tanke på at jeg var i ekstase til å ta bilder av sjødyrene mens noen matet dem. Det lille paradiset var virkelig forlokkende for meg å oppdage mer.

Transporttips: Hvis du prøver å finne den billigste måten å bestille tog, busser, ferger, overføringer på denne ruten, bruker vi 12go.asia for å sammenligne prisene!