de 6 beste virtuelle eventplanleggingsselskapene Entertainment En rask tur fra Ulan Bator – Terelj nasjonalpark

En rask tur fra Ulan Bator – Terelj nasjonalpark

Etter vår 6 dagers tur på den mongolske ørkenen og vår episke 8 dagers trek langs Chulut -elven, gikk vi tom for tid på vårt 30 dagers visum i Mongolia, så så Vi valgte å sjekke ut Terelj nasjonalpark før vår tid var oppe. Vi tok bussen fra Ulan Bator kl. 12.00 (3 timer/2500mnt) fra stoppet overfor Narantuul Hotel på Peace Ave. Da vi ankom Ger Camp, visste vi at vi skulle ha det bra!

Terelj Lodge
Dariece og jeg elsker å komme til et nytt rom, og en ny Ger (tradisjonell mongolsk nomadisk hjem) er ikke annerledes … faktisk er det bedre! Vi hadde vår egen private ger med 2 gode store senger og en spektakulær utsikt over nasjonalparken. Våre dusjer i Mongolia har vært ukers mellomrom, og når vi endelig kommer under Jets, er det vanligvis mye mer som en lekker kran. Men dusjen på Terelj Lodge ($ 40/ger) var helt utrolige! Betydelige regndusjhoder sprengte ut varmt vann i et plettfritt, rent dusjrom. Vi var i himmelen! (Ingen bilder av oss i dusjen, beklager)

Vår fantastiske ger på Terelj Lodge
Vi tok en rask tur rundt i området vårt den første dagen, og for en gangs skyld i Mongolia skinte solen! Vi så på restauranten på hytta og ble overrasket over at rødvinen var rimelig! Hvis du vet noe om oss nå, kjøpte vi selvfølgelig en flaske (OK 2) og gledet oss over litt deilig australsk rød under den glitrende blå mongolske nattehimmelen.

Ger vår hadde en god liten komfyr inni, som vi egentlig ikke trengte fordi den var ganske varm om natten, men vi tente den uansett og svettet den ut i en badstue-lignende atmosfære inni. Vi ville bare ha brann.

Dagen etter satte vi ut på en god lang tur rundt de sørlige rekkevidden av Terelj nasjonalpark. Vi gjorde alle de turistiske tingene (som egentlig ikke er som oss), men vi gledet på det grundig. Vi så på Turtle Rock som er en enorm bergformasjon som ser ut som en … du gjettet det, skilpadde.

Hei, den rocken ser ut som en skilpadde!
Etter Turtle Rock fortsatte vi å vandre rundt i parken. Vi spiste lunsj på en god liten klippeside, bare Dariece og jeg. Vi så ut over parken og et stort kloster som hang til en klippe.

Vårt vakre lille pikniksted
Den sørlige enden av Terelj er ganske utviklet med tette spredninger av overklassen GER-leirer. Vi hadde ikke nok tid til å virkelig trekke inn i den vakre villmarken som vi har satt pris på i Mongolia, men vår lille fottur ga oss fortsatt en ide om topografien til denne fantastiske nasjonalparken.

Fotturer Terelj nasjonalpark
Da vi kom tilbake til vår Ger, gledet vi oss over en annen fantastisk dusj (hadde tre totalt). Vi tilbrakte en natt på å nippe til rødvin og nyte den varme ilden inne i den lille Ger.

Etter vår 8 -dagers Trek og Gobi Desert Trip var det bra å bare slappe av på et bra sted og glede seg over noen avslappede fotturer. Terelj var bare stedet å gjøre det, og vi er glade for at vi tok den raske turen dit fra Ulan Bator. Terelj Lodge var absolutt den fineste Ger -leiren vi har bodd i, og vi behandlet oss godt mens vi bodde der.

Nyter utsikten

Nå er vi tilbake i Ulan Bator, og i dag hopper vi på det transsibirske toget på vei opp til Baikal-sjøen i Russland! Vi er veldig triste å forlate Mongolia, men vi er glade for å se hva resten av denne fantastiske turen har i vente.

For mye mer informasjon, sørg for å sjekke guiden vår til reisende Mongolia.

Sjekk ut Terelj National Park -videoen vår!

Mye mer Mongolia -blogger

Liker det? Pin det! ?

Ansvarsfraskrivelse: Geiter på veien er en Amazon -tilknyttet og også et tilknyttet selskap for noen andre forhandlere. Dette innebærer at vi tjener provisjoner hvis du klikker på lenker på bloggen vår og kjøper fra disse forhandlerne.